Kompozycja w hand letteringu
No dobrze. Przerobiłyśmy podstawy- wiesz już na czym polega oszukana kaligrafia, pobrałaś mój bezpłatny przewodnik do nauki brush letteringu, zaczęłaś pisać już całe wyrazy. A teraz przyszedł czas, aby zabrać się za kompozycję.
Zapewne zauważyłaś, że o ile pisanie wyraz po wyrazie idzie Ci już sprawnie, o tyle stworzenie fajnego plakatu, layoutu wymaga już więcej pracy i fantazji.
W moim kursie online hand lettering, jak również w ebooku pokazuję Ci krok po kroku z jakich elementów stworzyć fajny plakat, i które rozwiązania się najlepiej sprawdzają.
W dzisiejszym wpisie pokażę Ci, jak wykonać kompozycję, którą ostatnio stworzyłam i opublikowałam na moim fanpage’u.
Zaczynamy!
Zaczynam od napisania hasła
Tworząc ten plakat rozpoczęłam od rozgzrewki ręki. W tym celu napisałam alfabet oraz całe zdanie, a następnie policzyłam ilość wyrazów, które pojawiają się w cytacie. W tym dniu akurat jeszcze nic niepisałam, dlatego tak sobie pomiziałam po papierze bez większego celu.
Następnie wybrałam słowa kluczowe i zakreśliłam je ołówkiem . Wybrałam aż 3 słowa. To właśnie te słowa będą w grafice bardziej zaakcentowane (innym kolorem, wielością, specjalnym fontem lub umieszczę je w chmurce, ramce wstążce). Na tym etapie nie wiedziałam jeszcze co dalej.
Bazgrania ciąg dalszy
W kolejnym etapie narysowałam prostokąt. Moim celem było umieszczenie całej sentencji w formie prostokąta. Ty możesz wybrać inną dowolną formę- koło, trójkąt, sylwetka człowieka, domu, jabłka- cokolwiek.
Następnie zaczęłam się zastanawiać, jak rozłożyć pojedyńcze wyrazy, aby zmieściły się w prostokącie. Na sam koniec wybrałam trzy różne wstążki, aby zaakcentować słowa kluczowe w cytacie. W tym miejscu wiedziałam już, że nie chce w sentencji mieć więcej krojów pisma, niż cztery.
Ołówek i gumka to Twoi sprzymierzeńcy
W tym kroku zaczęłam ołówkiem rozrysowywać kompozycję na kartce papieru. W tym miejscu zacząłam też dobierać czcionki oraz odległości między pojedyńczymi wyrazami. Na tym etapie jest dużo prób i błędów, tak długo sprawdzam co ze sobą pasuję, aż efekt mi się podoba.
Do akcji wkracza cieńkopis
Teraz zyczynam obrysowywać wstążki i ramki cieńkopisem. Na sam koniec je jeszcze pogrubiam i lekko cieniuję.
Czas na brush peny
Szkielet mojej kompozycji jest gotowy – czas na brush peny. Zdecydowałam się, aby tylko dwa słowa napisać techniką brush letteringu. Cała reszta to drukowane litery- cieniowane, bądż nie.
Wybrałam też kolor zielony- jako przewodni. Chciałam zachować moją pracę w minimalistycznym stylu.
Tworzenie kompozycji to trochę jak układanie puzli. Na początku nie wiadomo co z czym połączyć, dlatego dobrze jest najpierw przyjrzeć się pojedyńczym elementom, aby stworzyć pasującą całość.
Temat tworzenia kompozycji poruszałam już wielokrotnie na moich webinarach, w kursie , w ebooku, jak również w zakładce freebies znajdziesz gotowe szablony do stworzenia własnych plakatów – krok po kroku.
Aktualnie trwa do 6 września 2020 roku niesamowita promocja na kurs, ebook i szablony do nauki brush letteringu. Do wyboru masz różne zestawy w promocyjnych cenach. Zajrzyj do mojego sklepu i wybierz coś dla siebie.
Zapisz się koniecznie do mojego newslettera, aby odebrać dostęp do zakładki freebies oraz cyklicznych treści poświęconych nauce hand letteringu.
Zapraszam i do usłyszenia!
Mariola
1 Comment
Ćwiczę dziś ze wskazowkami z tego wpisu, mam nadzieję, że wyjdzie mi tak ładnie jak Tobie ❤️